
Avantone MixCube Active Black Mono – kolumna studyjna / monitor
Cena regularna:
towar niedostępny

Opis
Avantone MixCube Active Black Mono – monitor studyjny
Niewielki aktywny monitor studyjny wyposażony jeden przetwornik szerokopasmowy. Takie rozwiązanie jest idealne, jeśli chcemy sprawdzić jak będzie brzmiał nasz miks na mniejszych sprzętach, które nie są w stanie odtworzyć dużego basu (np. na telewizorach, przenośnych głośnikach i małych systemach audio). Monitory Avantone MixCube produkowane są zarówno w pasywnej, jak i aktywnej wersji w różnych odmianach kolorystycznych.
Klasyka stworzona na nowo
Monitory te inspirowane są słynnym modelem 5C Sound Cube, w dalszym ciągu cenionym i używanym w wielu studiach nagraniowych na całym świecie. Inżynierowie Avantone spędzili ponad rok na uważnym studiowaniu cech wszystkich wersji klasycznego modelu. Opierając się na najbardziej wyrównanej brzmieniowo wersji, udało im się wdrożyć ulepszeń konstrukcyjnych, dzięki którym nowe monitory zyskały jeszcze doskonalszą, bardziej liniową charakterystykę częstotliwościową. Dzięki temu stały się one standardem we współczesnych studiach nagraniowych. W porównaniu z oryginałami, Avantone MixCube mają gładszą i bardziej otwartą, transparentną górę i poszerzone dolne pasmo, a jednocześnie zachowują swój oryginalny charakter.
Zmieniony został materiał obudowy, zastosowano grubszą i gęstszą płytę MDF, która jest sztywniejsza i mniej podatna na niepożądane rezonanse. Obudowa ma kształt sześcianu o zaokrąglonych bokach długości 165 mm. Zamiast papieru o fakturze słojów drewna obudowa MixCube została wykończona eleganckim poliuteranowym lakierem o wysokim połysku. Poprawiono także złącza głośnikowe – monitory otrzymały wysokiej klasy, niklowane złącza bananowe z litego metalu o poszerzonym rozstawie, które zostały zamontowane na frezowanej płytce z anodyzowanego na czarno aluminium, wykończonego sitodrukiem. Na spodzie obudowy znalazła się antypoślizgowa i antywibracyjna neoprenowa podkładka o grubości 7 mm. W podstawie umieszczono także gwint 5/8’’, umożliwiający montaż monitora na statywie mikrofonowym.
Ulepszone przetworniki
Konstrukcja przetwornika również została ulepszona. Pierwowzór miał 5-calowy głośnik umieszczony w zwykłym koszu wytłaczanym z blachy. Wersja Avantone otrzymała nieco większy i bardziej wydajny przetwornik 5,25 cala w koszu odlewanym z aluminium. Papierowa membrana głośnika wykonana jest na zamówienie z najlepszej nowozelandzkiej masy celulozowej z dodatkiem włókien miki, dzięki czemu ma mniejszą wagę i większą sztywność. Materiał zawieszenia głośnika pochodzi z Japonii i produkowany jest z zachowaniem rygorystycznych norm jednolitej grubości. Nadbiegunnik i płyta nabiegunnikowa przetwornika wykonane są ze stali niskowęglowej Sumitomo 1008, umożliwiającej uzyskanie najwyższej modelowanej gęstości strumienia w szczelinie. Zastosowano magnesy kasy Y-40 (MIL-SPEC), 43 oz. Obwód magnetyczny zapewnia dużą moc przy niskich zniekształceniach.
Konstrukcja wzmacniacza
Wewnętrzny wzmacniacz monitora MixCube Active pracuje w klasie A/B i został zaprojektowany od podstaw, aby zapewnić w pełni profesjonalne parametry pracy. Zarówno dobór komponentów, jak i kwestie bezpieczeństwa oparte zostały na koncepcji nadmiarowości. W efekcie powstał wzmacniacz o bezkompromisowej jakości wzmacniacz o dużym zapasie dynamiki, który bez problemu może konkurować z o wiele droższymi studyjnymi wzmacniaczami.
Założenia konstrukcyjne
W studiach nagraniowych używa się przede wszystkim większych, 2 lub 3-drożnych monitorów będących w stanie odtworzyć wiernie całe słyszalne pasmo częstotliwości przy dużej głośności. Jednak równie ważne jest stwierdzenie jak nasza produkcja będzie słyszana na niewielkich systemach odsłuchowych, nie będących w stanie reprodukować potężnego basu. Monitory MixCube są idealne w tym celu. Ważne jest, aby oceny miksu opierały się częściowo na odsłuchach monitorów referencyjnych, które nie będą wprowadzać anomalii dźwiękowych spowodowanych zwrotnicami czy przetwornikami pełnozakresowymi niżej jakości Szczególną uwagę zwraca się zawsze na krytyczne obszary wokalu/gitar/klawiszy w średnim zakresie częstotliwości. To właśnie tutaj możliwość korzystania z trybu szerokopasmowego monitora bez zwrotnicy jest szczególnie cenne.
Specyfikacja:
- Aktywny, szerokopasmowy, ekranowany monitor studyjny (1 szt.)
- Pasmo przenoszenia: 90 – 17000 Hz
- Impedancja: 8 Ω
- Maksymalny poziom ciśnienia akustycznego (SPL): 104 dB @ 1 m = 1 % THD (szum różowy)
- Klasa wzmacniacza: A/B
- Moc wzmacniacza: 60 W RMS @ .005% THD (1 kHz)
- Pasmo przenoszenia wzmacniacza: 22Hz – 50 kHz +0 dB/-3 dB (90 Hz – 50 kHz +/-0 dB)
- Czułość: 0 dBu (.775 V RMS) maksymalna głośność (+6 dB) = 104 dB SPL
- Przetwornik: 5.25", aluminiowa rama, szerokopasmowy
- Obudowa: zamknięta, MDF, 18 mm, wypełnienie akustyczne Dacron
- Wejścia: combo XLR & TRS (zbalansowane i niezbalansowane)
- Regulacje: włącznik, regulacja głośności, przełącznik pętli uziemienia (Ground lift)
- Zasilanie: zasilacz zewnętrzny
- Wymiary obudowy (sz. x wys. x gł.): 165 x 165 x 165 mm
- Waga: 3,23 kg (1 szt.)
- Wykończenie: czarny połysk